S obzirom na sve što nam je donijela godina koju ispraćamo, nije lako upuštati se u predviđanja o tome što nas čeka u sljedećoj. Svi se nadamo da će 2021. donijeti olakšanje, normalizaciju života i početak oporavka od krize, ali hoće li to zaista tako i biti ovisi prije svega o daljnjem kretanju zdravstvene krize. U trenutku pisanja ove kolumne stigle su ohrabrujuće vijesti o cjepivima što je donijelo val optimizma u čitavom svijetu, ali konačno rješenje još ćemo pričekati. I u ovoj krizi se prilagodljivost pokazala kao ključna riječ i za posao i za život i mislim da nam ona mora ostati u fokusu i nadalje.
Pandemija je negativno je utjecala i na industriju alkoholnih pića posebice u vrijeme lockdowna kada HoReCa kanal nije radio. Badel 1862 se brzo prilagodio novim okolnostima, vodeći prije svega brigu o zaštiti zdravlja naših zaposlenika. Fokusirali smo se na otvorene prodajne kanale, maloprodaju i online, a istodobno smo se angažirali oko podrške partnerima iz ugostiteljstva i turizma. U vrijeme kada nisu radili omogućili smo im da se dodatno educiraju kroz online platformu Badel 1862 Masterclass, na kojoj smo u konačnici okupili više od 3000 ljudi iz ugostiteljstva i turizma. Proizvodnja nam je kontinuirano radila punim kapacitetom, a sav slobodan alkohol usmjeravali smo u Labud, također članicu Meteor grupe, kako bi se koristio za proizvodnju dezinficijensa. I Labud je pokazao iznimno visoku razinu prilagodljivosti i agilnosti stavljajući fokus proizvodnje na dezinfekcijska sredstva i maksimalno podižući svoje proizvodne kapacitete kako bi uspješno odgovorio na povećane zahtjeve tržišta.
Zahvaljujući dobroj epidemiološkoj situaciji odrađena je solidna turistička sezona, što je industriji pića bilo vrlo važno jer je omogućilo amortizaciju negativnih efekata drugog kvartala. Kraj godine donosi opet rast oboljelih i nove izazove jer je jasno da mogućnosti i uvjeti poslovanja ostaju izravno ovisni o stanju u zdravstvenom sustavu. Zato nastavljamo razvijati kratkoročne planove s više mogućih scenarija, ne ispuštajući iz fokusa naše dugoročne ciljeve na čijoj realizaciji ne prestajemo raditi. Nužno je već aktivno razmišljati i pripremati se i za vrijeme nakon krize, iako je puno pitanja oko toga kako će izgledati novo normalno. Zato ističem prilagodljivost i agilnost kao ključne faktore za dugoročnu održivost i uspješnost. Izvjesno je da će barem svojim prvim dijelom 2021. biti izazovna, ali manje nego što je to bila ova godina. Zato na nju gledamo s umjerenim optimizmom ostajući pripravni da se, zlu ne trebalo, nastavimo prilagođavati nekim novim neočekivanim scenarijima.